Advertisement

Responsive Advertisement

Renk Psikolojisinin Markalaşmaya Etkileri

 

Renk Psikolojisinin Markalaşmaya Etkileri



Renk psikolojisi; markalaşma, logo tasarımı ve günümüzün modern ticaret dünyasında hayati bir rol oynuyor.

Görsel bilgilerin %80’i yalnızca logolardan elde ediliyor. Her bir rengin hangi anlama geldiğini ve kullanılan renklerle hangi mesajın verildiğini anlamak için dikkatlice incelemek gerekiyor. Towergate Insurance’ın hazırladığı infografik, 520 markanın logolarını analiz ediyor. İnfografik, logolarda kullanılan renk seçimlerinin tüketicide hangi duyguları uyandırdığını gösteriyor.



Restoran kategorisinden Mc Donald’s’ı ele alalım. Kırmızı enerji veriyor, ilk bakışta göze çarpıyor ve bir yandan da açlığı çağrıştırıyor.  Subway logosundaki yeşil ise esenliği ve refahı temsil ediyor. Havayolu şirketlerinden United Airlines, logosunda mavi rengi kullanıyor. Güveni çağrıştıran mavi, aynı zamanda tüketicilerin ihtiyaç duyduğu bir alanı dolduruyor.

British Airways ise logosunda hem kırmızı hem de maviyi kullanıyor. Logodaki kırmızı, bu sektör özelinde değer vermeyi ve sıcaklığı öne çıkarıyor. Giyim ve aksesuar kategorisindeki Channel, siyah renk kullanımıyla ince zevkleri öne çıkarmayı hedefliyor. Moda dünyasında çok tutulan bu rengi zarafetin bir simgesi olarak görüyor. Vans ise logo tasarımında çoğu insan tarafından çekici ve tutkulu bir renk olan kırmızıyı kullanarak tüketicilerin akıllarında yer ediniyor.



Otomobil endüstrisine geldiğimizdeyse metalik gri kullanımının yaygın olduğunu görüyoruz. Toyota logosundaki metalik gri, kaliteyi simgelerken yüksek kalitedeki işçiliği ve lüksü vurguluyor. Audi de logosunda metalik grinin yanında kırmızı kullanıyor. Kırmızı, pembenin verdiği feminenlikten uzaklaştırırken güç ve dayanıklılığı yansıtıyor. Logosunda mavi ve beyazı kullanan Volkswagen ise maviyle güvenilirliği öne çıkmak istiyor ve bu rengin sakinleştirici etkisiyle tutarlı yönünü hissettiriyor.

İnfografikte yer alan endüstriler:

1.      Restoranlar

2.      Bankacılık

3.      İçecek

4.      Havayolu

5.      İletişim Araçları

6.      Bilgisayar Hizmetleri

7.      Tüketici Elektroniği

8.      Giyecek ve Aksesuar

9.      Otomobil – Kamyon Üreticileri

10.  Yayın ve Kablolu TV

11.  Tüketici Finansmanı

12.  Alışveriş Merkezleri

13.  Elektrik Kurumları

14.  Gıda İşleme

15.  İş Makineleri

16.  Ev Dekorasyonu

17.  Hotel ve Moteller

18.  Petrol ve Gaz

19.  Gıda Perakendecileri

20.  Eczacılık

21.  Yayıncılık

22.  Emlak

23.  Yazılım ve Programlama

24.  Özel Kimyasallar

25.  İletişim Hizmetleri

26.  Kurye



 Kaynak:

Yorum Gönder

0 Yorumlar