Renk
Psikolojisinin Markalaşmaya Etkileri
Renk psikolojisi; markalaşma,
logo tasarımı ve günümüzün modern ticaret dünyasında hayati bir rol oynuyor.
Görsel bilgilerin %80’i
yalnızca logolardan elde ediliyor. Her bir rengin hangi anlama geldiğini ve
kullanılan renklerle hangi mesajın verildiğini anlamak için dikkatlice
incelemek gerekiyor. Towergate
Insurance’ın hazırladığı infografik, 520 markanın
logolarını analiz ediyor. İnfografik, logolarda kullanılan renk seçimlerinin
tüketicide hangi duyguları uyandırdığını gösteriyor.
Restoran kategorisinden Mc Donald’s’ı ele alalım. Kırmızı enerji veriyor, ilk bakışta göze çarpıyor ve bir yandan da açlığı çağrıştırıyor. Subway logosundaki yeşil ise esenliği ve refahı temsil ediyor. Havayolu şirketlerinden United Airlines, logosunda mavi rengi kullanıyor. Güveni çağrıştıran mavi, aynı zamanda tüketicilerin ihtiyaç duyduğu bir alanı dolduruyor.
British Airways ise logosunda hem kırmızı hem de maviyi
kullanıyor. Logodaki kırmızı, bu sektör özelinde değer vermeyi ve sıcaklığı öne
çıkarıyor. Giyim ve aksesuar kategorisindeki Channel, siyah renk kullanımıyla
ince zevkleri öne çıkarmayı hedefliyor. Moda dünyasında çok tutulan bu rengi
zarafetin bir simgesi olarak görüyor. Vans ise logo tasarımında çoğu insan
tarafından çekici ve tutkulu bir renk olan kırmızıyı kullanarak tüketicilerin
akıllarında yer ediniyor.
Otomobil endüstrisine geldiğimizdeyse metalik gri kullanımının yaygın
olduğunu görüyoruz. Toyota logosundaki metalik gri, kaliteyi simgelerken yüksek
kalitedeki işçiliği ve lüksü vurguluyor. Audi de logosunda metalik grinin
yanında kırmızı kullanıyor. Kırmızı, pembenin verdiği feminenlikten uzaklaştırırken
güç ve dayanıklılığı yansıtıyor. Logosunda mavi ve beyazı kullanan Volkswagen
ise maviyle güvenilirliği öne çıkmak istiyor ve bu rengin sakinleştirici
etkisiyle tutarlı yönünü hissettiriyor.
İnfografikte yer alan endüstriler:
1.
Restoranlar
2.
Bankacılık
3.
İçecek
4.
Havayolu
5.
İletişim Araçları
6.
Bilgisayar Hizmetleri
7.
Tüketici Elektroniği
8.
Giyecek ve Aksesuar
9.
Otomobil – Kamyon Üreticileri
10. Yayın ve Kablolu TV
11. Tüketici Finansmanı
12. Alışveriş Merkezleri
13. Elektrik Kurumları
14. Gıda İşleme
15. İş Makineleri
16. Ev Dekorasyonu
17. Hotel ve Moteller
18. Petrol ve Gaz
19. Gıda Perakendecileri
20. Eczacılık
21. Yayıncılık
22. Emlak
23. Yazılım ve Programlama
24. Özel Kimyasallar
25. İletişim Hizmetleri
26. Kurye
0 Yorumlar