Instagram’da Satış Yapmak İçin 10 Yöntem
Markalar Instagram’da satış yapmak için
platformun sunulan son reklam ve satış olanakları ile birlikte yeni strateji ve
taktikler geliştiriyorlar.
Markalar için son dönemlerde en önemli
iletişim kanallarından biri haline gelen Instagram, sunduğu reklam olanakları ve platform
üzerinden satış yapabilmeyi mümkün kılan uygulamalarla, kullanıcı
etkileşimine dayalı pazarlama fırsatları sunmaya devam ediyor.
Instagram üzerinden satışların artırılabilmesi için markaların ve
pazarlamacıların nelere dikkat etmesi gerektiği ile ilgili tavsiyeleri şu
şekilde sıralayabiliriz:
1. Instagram’da satış konusunda yetkin olduğunuzu hissettirin.
Birçok Instagram kullanıcısı farklı ürün kategorilerinde satış yapan
markaları Instagram’da takip ediyor. Dolayısıyla markaların takipçilerinin
istedikleri veya isteyebilecekleri ürünleri güncel olarak paylaşarak markanın
ürün ve hizmet satışını hatırlatması faydalı olacaktır.
2. Satış tekliflerinizi Instagram hesabınızda görsel ile duyurun.
Kullanıcılar Instagram’da genellikle
fotoğraflara bakıp geçtiklerinden alttaki yazı ve açıklamaları kaçırma
olasılıkları yüksektir. Dolayısıyla duyurusunu yaptığınız indirim ya da
promosyonun gözden kaçmasını engellemek için doğrudan teklifinize
yönelik bir görsel hazırlayıp paylaşmanız, daha doğru bir yaklaşım
olacak ve Instagram’da satış potansiyelinizi artıracaktır.
Ayrıca siz de bir çok marka ve butiğin
yaptığı gibi Shopier.com ‘a
üye olarak, alacağınız dükkan sayfası linkinizi hedef URL olarak kullanıp,
Instagram kullanıcıları için satın almayı kolaylaştırabilirsiniz. Bu kısa ve
hatırlanabilir URL, harici bir web sitesine kullanıcıları yönlendirerek
harekete geçirmek için iyi bir yöntemdir.
Ayrıca markalar ana sayfalarını hedef
URL olarak kullanıp, Instagram kullanıcıları için satın almayı
kolaylaştırabilirler. Kısa ve hatırlanabilir bir URL, harici bir web sitesine
kullanıcıları yönlendirerek harekete geçirmek için iyi bir yöntemdir.
3. Instagram satış uygulamalarından birini kurun.
Instagram üzerinden kullanılabilecek
ürün satış uygulamaları, markalar ve eticaret girişimleri için satışı
kolaylaştırıyor. Shopier, Instagram üzerinden satışı kolaylaştıran
uygulamalardan en yoğun olarak kullanılanı. Kullanıcılar, profilinize
yerleştireceğiniz Shopier dükkan linkine tıklayarak beğendikleri ürünleri
sizinle irtibata geçmelerine gerek kalmadan uygulamaya giriş yapıp ürünü satın
alabiliyorlar. Bu kullanımın basitliğine dair şu yazıyı incelemenizi öneririz.
4. Kullanıcılara sosyal kanıt sunun.
Instagram “tüketici tarafından oluşturulmuş içerik” sunan önemli bir
kaynaktır. Kullanıcılar tarafından üretilen içeriklerin sağladığı değer
markaların dikkat etmesi gereken konulardan biridir. Bir markanın ürününün bir
kullanıcı tarafından paylaşılmış olması ya da kullanıcının marka için pozitif
içerik üretmiş olması, o kullanıcının takipçileri için markaya yönelik bir
pozitif değerdir.
5. Reklam yapın.
Instagram’ın reklam verenler ve kullanıcılar için yavaş yavaş kullanıma
açtığı Instagram reklamları, doğru bir strateji ile kullanıldığında markalara
tüketicilerle etkileşim sağlamak ve satış artırmak konusunda önemli fırsatlar
sunuyor.
PeP, 01 – 31 Ekim 2020 tarihleri
arasında yurt dışı reklam harcaması yapan şahıs firmaları ile reklam
ajanslarına ekstra avantaj sunuyor. PeP Visa Sanal Kart’la yapanlar 1.000 TL’ye
varan nakit iadesi alma imkanı kazanıyor. Kampanya hakkında detaylı bilgi
için bu adresi inceleyebilirsiniz.
Instagram’da markaların
yapmaması gerekenler ise şu şekilde sıralanabilir:
1. Instagram üzerinden satışı, başka
mecralarla aynı şekilde düşünmeyin.
Instagram gerçek zamanlı bir görsel
ağdır ve diğer sosyal medya ağlarından farklı bir yaklaşım gerektirir.
Instagram’da satış yapmak veya satış artırmak için göz alıcı bir imaj kullanılması
gerekir. Doğru görselin ya da fotoğrafın seçilmesi, bulunması zaman alır.
Kullandığınız imaj kare şeklinde ve anlaşılması kolay olmalı ve imajdaki
ışıklandırma rahatsız edici olmamalıdır.
2. Instagram’ın görseller üzerinden
bağlantıya imkan vermediğini unutmayın.
Instagram, platformda kalıp görsellere bakmanızı isteyen bir ağdır ve
görsele tıklayıp başka bir siteye gitmenize izin vermez. Bu yüzden ücretsiz
Shopier üyeliğiniz sayesinde hızlıca elde edebileceğiniz ürün linklerini
fotoğrafların altına koymak yerine (bu linkleri WhatApp’tan yollamanız daha
mantıklı olabilir), Shopier dükkan linkinizi profilinize koyun. Böylece hem
sipariş almanın zorluklarından kurtulabilir; hem de müşterilerinize Shopier
güvencesiyle, isterlerse taksitle satın alma yapabilme imkanı sunabilirsiniz.
3. Satış detayları konusunda
tüketicileri geçiştirmeyin.
İnsanlar Instagram’da gezinirken satın alma ile ilgili bir düşünceleri
yoksa soru sormayacaklardır. Ancak bir kere satış için dikkatlerini çektiyseniz
ürünün ya da promosyonun detaylarını öğrenmek için sorular soracaklardır.
Online olarak satın almayacak olsalar bile tüketicilerin ürün ve hizmetlerle
ilgili sorularının görmezden gelinmemesi ve geçiştirilmemesi gerekir.
4. Instagram’ı gizli tutmayın.
Instagram hesabınızı Facebook, Twitter ya da Tumblr gibi bulunduğunuz diğer
platformlardan duyurun. Instagram üzerinden yaptığınız promosyonları ve
paylaştığınız ürün görsellerini diğer sosyal hesaplarınızdan paylaşmayı ihmal
etmeyin. Böylece hem marka tanınırlığı, hem daha fazla takipçi hem de
tüketicilerle etkileşim artışı elde edebilir ve tüketicilerin sizin için içerik
üretmesini sağlayabilirsiniz.
5. Geri kalan satış kanallarını ihmal
etmeyin.
Instagram üzerinden satış yapmaya başladığınızda önemli bir satış artışı
sağlayabilirsiniz. Ancak diğer satış kanallarını ihmal edip, o kanallar
üzerinden gelen müşterilerinizi kaybetmeyin.
Sonuç
Instagram üzerinden satış yapmak, Instagram’ın gittikçe büyüyen reklam ve
satış olanakları ile markalara büyük fırsatlar ve önemli bir pazar sunuyor.
Basit strateji ve taktiklerle Instagram’da satış potasniyeli sağlayabilir ve
Instagram’ı tüketicilerle etkileşim kurmak için etkili bir şekilde
kullanabilirsiniz.
0 Yorumlar