Instagram’da Satış Yapmak İçin 10 Yöntem

Markalar Instagram’da satış yapmak için platformun sunulan son reklam ve satış olanakları ile birlikte yeni strateji ve taktikler geliştiriyorlar.

Markalar için son dönemlerde en önemli iletişim kanallarından biri haline gelen Instagram, sunduğu reklam olanakları ve platform üzerinden satış yapabilmeyi mümkün kılan uygulamalarla, kullanıcı etkileşimine dayalı pazarlama fırsatları sunmaya devam ediyor.

Instagram üzerinden satışların artırılabilmesi için markaların ve pazarlamacıların nelere dikkat etmesi gerektiği ile ilgili tavsiyeleri şu şekilde sıralayabiliriz:


1. Instagram’da satış konusunda yetkin olduğunuzu hissettirin.

Birçok Instagram kullanıcısı farklı ürün kategorilerinde satış yapan markaları Instagram’da takip ediyor. Dolayısıyla markaların takipçilerinin istedikleri veya isteyebilecekleri ürünleri güncel olarak paylaşarak markanın ürün ve hizmet satışını hatırlatması faydalı olacaktır.


2. Satış tekliflerinizi Instagram hesabınızda görsel ile duyurun.

Kullanıcılar Instagram’da genellikle fotoğraflara bakıp geçtiklerinden alttaki yazı ve açıklamaları kaçırma olasılıkları yüksektir. Dolayısıyla duyurusunu yaptığınız indirim ya da promosyonun gözden kaçmasını engellemek için doğrudan teklifinize yönelik bir görsel hazırlayıp paylaşmanız, daha doğru bir yaklaşım olacak ve Instagram’da satış potansiyelinizi artıracaktır.

Ayrıca siz de bir çok marka ve butiğin yaptığı gibi Shopier.com ‘a üye olarak, alacağınız dükkan sayfası linkinizi hedef URL olarak kullanıp, Instagram kullanıcıları için satın almayı kolaylaştırabilirsiniz. Bu kısa ve hatırlanabilir URL, harici bir web sitesine kullanıcıları yönlendirerek harekete geçirmek için iyi bir yöntemdir.

Ayrıca markalar ana sayfalarını hedef URL olarak kullanıp, Instagram kullanıcıları için satın almayı kolaylaştırabilirler. Kısa ve hatırlanabilir bir URL, harici bir web sitesine kullanıcıları yönlendirerek harekete geçirmek için iyi bir yöntemdir.


3. Instagram satış uygulamalarından birini kurun.

Instagram üzerinden kullanılabilecek ürün satış uygulamaları, markalar ve eticaret girişimleri için satışı kolaylaştırıyor. Shopier, Instagram üzerinden satışı kolaylaştıran uygulamalardan en yoğun olarak kullanılanı. Kullanıcılar, profilinize yerleştireceğiniz Shopier dükkan linkine tıklayarak beğendikleri ürünleri sizinle irtibata geçmelerine gerek kalmadan uygulamaya giriş yapıp ürünü satın alabiliyorlar. Bu kullanımın basitliğine dair şu yazıyı incelemenizi öneririz.


4. Kullanıcılara sosyal kanıt sunun.

Instagram “tüketici tarafından oluşturulmuş içerik” sunan önemli bir kaynaktır. Kullanıcılar tarafından üretilen içeriklerin sağladığı değer markaların dikkat etmesi gereken konulardan biridir. Bir markanın ürününün bir kullanıcı tarafından paylaşılmış olması ya da kullanıcının marka için pozitif içerik üretmiş olması, o kullanıcının takipçileri için markaya yönelik bir pozitif değerdir.


5. Reklam yapın.

Instagram’ın reklam verenler ve kullanıcılar için yavaş yavaş kullanıma açtığı Instagram reklamları, doğru bir strateji ile kullanıldığında markalara tüketicilerle etkileşim sağlamak ve satış artırmak konusunda önemli fırsatlar sunuyor.

PeP, 01 – 31 Ekim 2020 tarihleri arasında yurt dışı reklam harcaması yapan şahıs firmaları ile reklam ajanslarına ekstra avantaj sunuyor. PeP Visa Sanal Kart’la yapanlar 1.000 TL’ye varan nakit iadesi alma imkanı kazanıyor. Kampanya hakkında detaylı bilgi için bu adresi inceleyebilirsiniz.


Instagram’da markaların yapmaması gerekenler ise şu şekilde sıralanabilir:

1. Instagram üzerinden satışı, başka mecralarla aynı şekilde düşünmeyin.

Instagram gerçek zamanlı bir görsel ağdır ve diğer sosyal medya ağlarından farklı bir yaklaşım gerektirir. Instagram’da satış yapmak veya satış artırmak için göz alıcı bir imaj kullanılması gerekir. Doğru görselin ya da fotoğrafın seçilmesi, bulunması zaman alır. Kullandığınız imaj kare şeklinde ve anlaşılması kolay olmalı ve imajdaki ışıklandırma rahatsız edici olmamalıdır.

2. Instagram’ın görseller üzerinden bağlantıya imkan vermediğini unutmayın.

Instagram, platformda kalıp görsellere bakmanızı isteyen bir ağdır ve görsele tıklayıp başka bir siteye gitmenize izin vermez. Bu yüzden ücretsiz Shopier üyeliğiniz sayesinde hızlıca elde edebileceğiniz ürün linklerini fotoğrafların altına koymak yerine (bu linkleri WhatApp’tan yollamanız daha mantıklı olabilir), Shopier dükkan linkinizi profilinize koyun. Böylece hem sipariş almanın zorluklarından kurtulabilir; hem de müşterilerinize Shopier güvencesiyle, isterlerse taksitle satın alma yapabilme imkanı sunabilirsiniz.

3. Satış detayları konusunda tüketicileri geçiştirmeyin.

İnsanlar Instagram’da gezinirken satın alma ile ilgili bir düşünceleri yoksa soru sormayacaklardır. Ancak bir kere satış için dikkatlerini çektiyseniz ürünün ya da promosyonun detaylarını öğrenmek için sorular soracaklardır. Online olarak satın almayacak olsalar bile tüketicilerin ürün ve hizmetlerle ilgili sorularının görmezden gelinmemesi ve geçiştirilmemesi gerekir.

4. Instagram’ı gizli tutmayın.

Instagram hesabınızı Facebook, Twitter ya da Tumblr gibi bulunduğunuz diğer platformlardan duyurun. Instagram üzerinden yaptığınız promosyonları ve paylaştığınız ürün görsellerini diğer sosyal hesaplarınızdan paylaşmayı ihmal etmeyin. Böylece hem marka tanınırlığı, hem daha fazla takipçi hem de tüketicilerle etkileşim artışı elde edebilir ve tüketicilerin sizin için içerik üretmesini sağlayabilirsiniz.

5. Geri kalan satış kanallarını ihmal etmeyin.

Instagram üzerinden satış yapmaya başladığınızda önemli bir satış artışı sağlayabilirsiniz. Ancak diğer satış kanallarını ihmal edip, o kanallar üzerinden gelen müşterilerinizi kaybetmeyin.


Sonuç

Instagram üzerinden satış yapmak, Instagram’ın gittikçe büyüyen reklam ve satış olanakları ile markalara büyük fırsatlar ve önemli bir pazar sunuyor. Basit strateji ve taktiklerle Instagram’da satış potasniyeli sağlayabilir ve Instagram’ı tüketicilerle etkileşim kurmak için etkili bir şekilde kullanabilirsiniz.

Kaynak: