Google
Search Console Nedir?
Google, dünyanın bir numaralı arama motoru olduğundan, doğal olarak SERP
yani Arama Motoru Sonuç Sayfalarında üst sıralarda yer almak istersiniz. Google
Search Console, sitenizin Google aramada nasıl performans gösterdiğini
gözlemlemenize ve sitenizin iyi performans göstermesini sağlamak veya
performansını artırmak için neler yapabileceğinizi izlemenize yardımcı olur.
Daha önce Google Web Yöneticisi Araçları olarak bilinen bu ücretsiz kaynak,
arama motoru devinin web sitelerini nasıl taradığını ve dizine eklediğini ve
ardından arama sonuçlarında nasıl göründüklerini gösterir. Ayrıca Google Search
Console bu arama sonuçlarındaki sıralamanızı izlemenize, sürdürmenize ve
iyileştirmenize yardımcı olur.
Bununla birlikte arama sonucunuzun nasıl göründüğü, sıralamalardaki
yükselişini veya düşüşünü neyin etkileyebileceği ve düşüşe katkıda
bulunabilecek olası sorunların nasıl düzeltileceği hakkında fikir veren birkaç
araç içerir.
Neden
Google Search Console Kullanmalı?
Google Search Console kısaca aşağıdaki avantajları sunar:
- Google’ın
sitenizi bulabildiğini ve tarayabildiğini onaylama.
- Dizine
ekleme sorunlarını düzeltme ve yeni veya güncellenmiş içeriğin yeniden
dizine eklenmesini isteme.
- Siteniz
için Google Arama trafik verilerini görüntüleme: sitenizin Google Arama’
da görünme sıklığı, sitenizin gösterilmesini sağlayan arama sorguları,
arama yapanların bu sorgular için ne sıklıkta tıklama yaptıkları ve daha
fazlası.
- Google;
sitenizde dizine ekleme, spam veya başka sorunlarla karşılaştığında
uyarılar alma.
- Web
sitenize hangi sitelerin bağlantı verdiğini gösterme.
- AMP,
mobil kullanılabilirlik ve diğer Arama özellikleriyle ilgili sorunları
giderme.
Google
Cezalar Rehberi
Google Search Console'u kullanmanın en büyük avantajlarından biri, sitenize
karşı alacağınız cezalara ilişkin öngörülere erişmeniz ve bunları nasıl
düzeltebileceğinizdir.
Google, nitelikli olarak görülen içeriklere sahip olsa bile yönergelerini
ihlal eden siteleri cezalandırır.
Google'ın algoritmaları ve insan hakemleri aracılığıyla uyguladığı çeşitli
cezalar vardır. Bunlar arasında:
- Zayıf
içerik ve giriş sayfaları dahil olmak üzere genel spam sorunları,
- Yorumlar
bölümünüzdeki spam içerikli bağlantılar dahil, kullanıcı tarafından
oluşturulan spam sorunları,
- Web
sitenizdeki bir ihlalden kaynaklanan saldırıya uğramış içerik spam'ı,
- 404'ler,
yanlış yönlendirmeler veya spam içerikli sitelere yönlendirilmiş
bağlantılar,
- Spam
içerikli sitelerden sitenize yönlendirilmiş bağlantılar yer alır.
Google bu sorunlardan herhangi biri için sitenizi bulur ve cezalandırırsa,
Google Search Console size bu sorunları gidermek için bilgi verir ve yol
gösterir.
Örneğin, Manuel İşlemler sayfasında, sitenizde bulunan sorunlar listelenir.
Ayrıca bu sorunları nasıl çözeceğiniz gösterilir. Daha sonra cezayı kaldırmak
için Google'ın sitenizi tekrar gözden geçirmesi için yeniden değerlendirme
isteği gönderebilirsiniz.
İçerikleri
Optimize Etmek için Google Search Console Nasıl Kullanılır?
Şüphesiz, siteniz hem ilgi çekici hem de kitleniz için yararlı olan
kaliteli içerikle doludur, ancak, kitleniz sitenizi bulamazsa harika içerik
oluşturma çabanız da boşa gidecektir.
İçerikleri optimize etmek ve kitleniz tarafından görüldüğünden emin olmak
için Google Search Console'u kullanmanın iki yolu vardır:
1.
Googlebot sayfalarınızı tararken, sayfalarınızdaki her türlü içeriğin doğru
ayarlandığından emin olun (hangi dosyalar taranacak, hangileri taranmayacak).
2.
Search Console'daki içerik sayfalarınızı kontrol edin ve Google Arama
sonuçlarındaki görünümünüzü yönetin.
Sayfalarınızın sıralamasından memnun değilseniz, Google aşağıdaki sorunları
kontrol etmenizi önerir:
- Googlebot'un
Javascript, CSS ve resim dosyalarını taramasına izin verdiğinizden emin
olun. Bu, Google'ın sayfanızı bir ziyaretçi görüyormuş gibi görmesini
sağlar ve sıralamanızı yükseltebilir.
- İçeriğinizi
doğru bir şekilde tanımlayan benzersiz başlık ve etiketlere sahip
olduğunuzdan emin olun. Bu etiketler ayrıca Google'a içeriğinizde önemli
noktaları işaret edecektir.
- Bir
meta açıklamanız olduğundan emin olun. Bu açıklama Google snippet'i olarak
kullanılabilir.
- Yapılandırılmış
veri işaretlemesi kullanın. Yapılandırılmış veri işaretlemesi, arama
metninizde hangi metnin görünmesi gerektiğini belirtir.
- Google'ın
özellikle baktığı tüm alanlarda anahtar kelimelerinizi anlamlı bir
şekilde kullandığınızdan emin olun. Google Search Console, içeriğinizin
konusunu anlamak ve kaliteli içerik olup olmadığını belirlemek için
anahtar kelimelerden faydalanır.
Açıkçası, bir web sitesi olan herkesin bu mükemmel aracı hem arama
sıralamalarını gözlemlemek hem de optimizasyon çalışmaları yapmak için
kullanması gerekir. Google Search Console'u nasıl kullanacağınızı
bilmiyorsanız, yazının devamını okuyabilirsiniz.
Google
Search Console Nasıl Kullanılır?
Bir Google hesabı olan milyonlarca kişiden biri olduğunuzu varsayalım. İlk
yapmanız gereken, Google Search Console sayfasına gidip oturum açmak olacaktır.
Şimdi aşağıdaki adımlara göz atın ve Google Search Console'u nasıl
kuracağınızı öğrenin:
1. Adım: Search Console
Mülkü ekleyin
Google Search Console'u kullanmaya başlamadan önce bir şeyler eklemeniz
gerekir.
Google bunu bir mülk olarak adlandırır ve bir web sitesi veya Android
uygulaması olabilir.
Ana sayfanın üst kısmındaki "Özellik ekle" düğmesini tıklayın.
Mülkün adını yazın ve Ekle düğmesini tıklayın.
2. Adım: Sitenizi
Doğrulayın
Doğrulama sayfasını ziyaret ettiğinizde, bir dizi doğrulama seçeneği elde
edersiniz.
Google genellikle HTML dosyası yüklenmesini önerir, ancak Search Console
doğrulamasının diğer seçenekleri şunlardır:
- Ana
sayfanıza HTML etiketi ekleme,
- Alan
adı sağlayıcınızda oturum açma,
- Google
Analytics veya Google Etiket Yöneticisi hesabınızla doğrulama.
HTML dosyası yüklemeyi seçtiğinizde, barındırma sağlayıcınıza yükleyeceğiniz
bir dosya alırsınız.
Web barındırma kontrol panelinizin dosya yöneticisini kullanarak doğru
klasöre almak oldukça kolaydır. Ancak, WordPress tabanlı bir siteniz varsa ve
Yoast SEO'yu yüklediyseniz, HTML etiketini sitenize eklemenin daha kolay bir
yolu vardır.
Google Search Console'daki HTML etiketi seçeneğini belirtin ve ardından
tırnak işaretleri dışında “content =” ifadesinin ardından gelen kodu
kopyalayın.
Yoast kontrol paneline gidin ve "Web Yöneticisi Araçları"
sekmesini tıklayın. Kodu uygun kutuya yapıştırın.
Ardından Google Search Console kontrol paneline dönün ve “Doğrula”
düğmesine basın.
Doğrulama işe yararsa yeşil renkli bir onay işareti görürsünüz.
3. Adım: Search Console’u
Google Analytics'e bağlayın
Siteniz doğrulandıktan sonra, bir sonraki adım Search Console'u Analytics'e
bağlamaktır. Bu, iki hesabın bilgileri paylaşmasına olanak tanır ve analiz
etmeniz için daha da fazla veri sağlar.
Bunu yapmak için Google Analytis'e gidin, sol alt köşedeki çarkı tıklayın.
Mülkteki ürün bağlantısından tüm ürünleri seçin. Search Console'a tıkladıktan
sonra tüm mülklerinizi açılacak. Doğru mülkü seçin, bir sonraki ekranda
uygun Google Analytics profilini seçin ve kaydet'e basın.
4. Adım: Search Console'a
Site Haritası eklemeyi öğrenin
Search Console'un en önemli avantajlarından biri, Google'ın sitenizi düzgün
bir şekilde taradığından ve tüm alakalı sayfaları dizine eklediğinden emin
olmanızdır.
Bunu yapmak için Google tarafından desteklenen biçimlerden birine bir site
haritası eklemeniz gerekir. Çoğu kişi diğer arama motorlarına da gönderilebilen
bir XML site haritası önerir.
Site haritası oluşturmanın bir yolu XML-Sitemaps.com gibi çevrimiçi bir
araç kullanmaktır.
Ancak WordPress tabanlı siteler için site haritanızı Yoast SEO kullanarak
elde etmek daha da kolay.
WordPress kontrol panelindeki "XML Site Haritaları" bağlantısını
tıklayın, site haritası işlevinin etkinleştirildiğinden emin olun ve ardından
site haritalarınıza bağlantıları görmek için uygun düğmeyi tıklayın.
Search Console'a bir site haritası göndermek için ihtiyacınız olan URL'yi
alın ve ardından Search Console'a geri dönün.
Site Haritaları sekmesine gidin. URL'nin ilgili kısmını yapıştırın ve
göndere basın (Google varsayılan olarak bunun başlangıcını içerir) ve ardından
site haritası verilerinizi görmek için yenileyin.
5. Adım: Site URL'lerinizi
Google'a gönderin
Arama botlarının sitenizi taradığından emin olmak için ayarladığınızda
muhtemelen sitenizi Google'a göndermiş olursunuz.
Google Search Console, Google'da bir URL göndermenin başka bir yolunu da
sunar. Buna eski adıyla "Fetch as Google" yeni adıyla “Check URL’s”
denir.
Bunun için tek yapmanız gereken URL Denetimi ya da Kapsam sayfasına giderek
üst taraftaki kutucuğa alan adınızı yazmanız ve enter tuşuna basmanız.
Tamamlandığında, URL'nin ve bağlantılı sayfaların Google’ın dizinine
gönderildiğini bildirir.
Web
Sitenizi Geliştirmek için Google Search Console'u Kullanma
Bu beş adımı tek tek uyguladıktan sonra sitenizin arama performansı
hakkında neler öğrenebileceğinizi ve onu nasıl geliştirmeye devam
edebileceğinizi görmenizin ve Google Search Console'u daha ayrıntılı bir
şekilde keşfetmenin zamanı gelmiş demektir!
Ön İzleme: Performans, Kapsam ve Geliştirmeler hakkında fikir veren bir dashboard’dur.
Performans: Sitenizin Google
Arama sonuçlarındaki performansıyla ilgili önemli metrikler gösterir: sitenizin
görünme sıklığı, arama sonuçlarındaki ortalama konum; tıklama oranı,
sonuçlarınızla ilişkili özel özellikler gibi…
URL Denetimi: URL Denetleme
aracı, belirli bir sayfanın Google tarafından dizine eklenmiş sürümü hakkında
bilgi sağlar: Bir URL'nin mevcut dizin durumunu görebilir, yayındaki bir URL'yi
denetleyebilir, bir URL için dizine ekleme isteğinde bulunabilir ya da sayfanın
oluşturulmuş bir sürümünü görüntüleyebilirsiniz.
Kapsam: Hangi
sayfalarınızın dizine eklendiğini ve siteniz dizine eklenirken karşılaşılan
sorunları öğrenirsiniz.
Site Haritaları: Google'a
mülkünüzün yeni site haritaları hakkında bilgi verebilir, site haritası
gönderme geçmişinizi görebilir ve Google'ın gönderilen site haritalarınızı
ayrıştırırken karşılaştığı hataları gözlemleyebilirsiniz.
URL Kaldırma: Kaldırma aracı,
sahip olduğunuz sitelere ait sayfaların Google Arama sonuçlarında görünmesini
geçici olarak engellemenizi sağlar.
Hız: Hız raporu,
sayfalarınızın gerçek zamanlı kullanım verilerine (bazen alan verileri olarak
da adlandırılır) göre ne kadar hızlı performans sergilediğini gösterir.
Mobil Kullanılabilirlik: Mülkünüzdeki
hangi sayfaların mobil cihazlarda görüntülendiklerinde kullanılabilirlik
sorunları olduğunu gösterir.
Bağlantılar: Size en çok
kimlerin bağlantı verdiğini, en çok bağlantı verilen sayfalarınızı ve diğer
bilgileri görebilirsiniz.
0 Yorumlar