Ders 6 / 7
Eğitim İçin Microsoft
Teams ile Neler Yapılır?
1. Eğitim İçin Microsoft Teams
Nedir?
Microsoft Teams ile; eğitimciler, Office 365 Eğitim ile işbirliği yapabilir,
profesyonel öğrenme topluluklarında bağlantı kurabilir, okul personeli ile
iletişim kurabilir, içerikleri, ödevleri ve uygulamaları tek bir yerde
toplayarak öğretmenlerin canlı bir eğitim ortamı yaratmalarını
sağlayabilmektedir.
2. Eğitim İçin Hesap Oluşturma
Eğitim İçin Hesap Nasıl Oluşturulur?
Eğitim için Microsoft Teams hesabı oluşturabilmek için size okul tarafından
verilen bir e-posta adresine ihtiyacınız vardır. Böylelikle e-postanızla
öğrenci veya öğretmen olarak giriş yapabilirsiniz. Şimdi sırayla nasıl hesap
oluşturulacağına bakalım.
E-posta adresiniz okul uzantısına sahip
olduğundan office uygulamalarını online kullanabilmek için hesabı kaydetmek
gerekmektedir. Bunun için Beni kaydet butonuna
tıklanır.
Adım 3
Kaydol butonuna tıklayarak devam edilir.
Adım 4
Eğer okulda öğrenci iseniz Öğrenciyim butonuna öğretmenseniz Öğretmenim butonuna tıklanarak devam edilir.
Adım 5
Hesabınızı oluşturabilmek için; ad, soyad, şifre
ve e-posta adresine gelen kayıt kodu girilerek Başlat butonuna tıklanır.
Başlat butonuna tıkladıktan sonra karşımıza Office 365
uygulamalarının sayfası açılmaktadır. Bu sayfa da Office'in çoğu uygulamaları
ile bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmaya olanak sağlamaktadır. Microsoft Teams hesabına geçebilmek için sol tarafta bulunan
Teams logosuna tıklayarak Microsoft Teams Ara yüzüne geçmiş olunur.
Eğitim için Teams ara yüzünü yakından
tanıyabilmek için resimde belirtilen "+"
işaretlerine tıklayınız.
5. Ödevler
Adım 1
Öğrenciler için; ödev, test ödevi olarak veya
önceden gönderilen ödev var ise onun üzerinde değişiklikler de yapılarak oluşturulabilir.
Yeni bir ödev oluşturmak için; Ödev seçeneği
seçilerek devam edilir.
Ödevin ekleneceği sınıf aratılarak bulunabilir
veya alt tarafta listelenen sınıflar içerisinden hangi sınıfa verilecekse o
seçilir ve İleri butonuna tıklanır.
Ödevin ismi, ödevi nasıl yapacaklarına dair yönergeler ve puanlama sistemi yazılır. Yönergelere ek olarak kaynak dosyası da eklenebilmektedir. Atanacak kişi, son teslim tarihi ve saati ayarlanır. Eğer istenirse geç teslim tarihi de ayarlanabilir. Ata butonuyla öğrencilere ödev oluşturulmuş olur. Öğrenciler de kendilerine atanan ödevi görerek ödevi düzenleyebilir ya da yeni bir dosya olarak ödevi yükleyebilirler.
6. Notlar
Aşağıdakilerden
hangisi/hangileri okul hesabıyla açılan Microsoft Teams hesabın da bulunan ekip
türleridir?
0 Yorumlar