Ders 6 / 7

Eğitim İçin Microsoft Teams ile Neler Yapılır?

1. Eğitim İçin Microsoft Teams Nedir?

Microsoft Teams ile; eğitimciler, Office 365 Eğitim ile işbirliği yapabilir, profesyonel öğrenme topluluklarında bağlantı kurabilir, okul personeli ile iletişim kurabilir, içerikleri, ödevleri ve uygulamaları tek bir yerde toplayarak öğretmenlerin canlı bir eğitim ortamı yaratmalarını sağlayabilmektedir.

2. Eğitim İçin Hesap Oluşturma

Eğitim İçin Hesap Nasıl Oluşturulur?


Eğitim için Microsoft Teams hesabı oluşturabilmek için size okul tarafından verilen bir e-posta adresine ihtiyacınız vardır. Böylelikle e-postanızla öğrenci veya öğretmen olarak giriş yapabilirsiniz. Şimdi sırayla nasıl hesap oluşturulacağına bakalım.

Adım 1


Okul tarafından verilen e-posta adresinizi girerek İleri butonuna tıklanır.

Adım 2 




E-posta adresiniz okul uzantısına sahip olduğundan office uygulamalarını online kullanabilmek için hesabı kaydetmek gerekmektedir. Bunun için Beni kaydet butonuna tıklanır.

Adım 3



Kaydol butonuna tıklayarak devam edilir.

Adım 4 



Eğer okulda öğrenci iseniz Öğrenciyim butonuna öğretmenseniz Öğretmenim butonuna tıklanarak devam edilir.

Adım 5  




Hesabınızı oluşturabilmek için; ad, soyad, şifre ve e-posta adresine gelen kayıt kodu girilerek Başlat butonuna tıklanır.



Başlat butonuna tıkladıktan sonra karşımıza Office 365 uygulamalarının sayfası açılmaktadır. Bu sayfa da Office'in çoğu uygulamaları ile bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmaya olanak sağlamaktadır. Microsoft Teams hesabına geçebilmek için sol tarafta bulunan Teams logosuna tıklayarak Microsoft Teams Ara yüzüne geçmiş olunur.

3. Okul Hesabıyla Ekip Oluşturma ve Ekip Türlerini Tanıma



4. Eğitim İçin Teams Ara yüzünü Tanıma

Eğitim için Teams ara yüzünü yakından tanıyabilmek için resimde belirtilen "+" işaretlerine tıklayınız.





 



5. Ödevler

Adım 1

Öğrenciler için; ödev, test ödevi olarak veya önceden gönderilen ödev var ise onun üzerinde değişiklikler de yapılarak oluşturulabilir. Yeni bir ödev oluşturmak için; Ödev seçeneği seçilerek devam edilir. 


Ödevin ekleneceği sınıf aratılarak bulunabilir veya alt tarafta listelenen sınıflar içerisinden hangi sınıfa verilecekse o seçilir ve İleri butonuna tıklanır.

Adım 3  






Ödevin ismi, ödevi nasıl yapacaklarına dair yönergeler ve puanlama sistemi yazılır. Yönergelere ek olarak kaynak dosyası da eklenebilmektedir. Atanacak kişi, son teslim tarihi ve saati ayarlanır. Eğer istenirse geç teslim tarihi de ayarlanabilir. Ata butonuyla öğrencilere ödev oluşturulmuş olur. Öğrenciler de kendilerine atanan ödevi görerek ödevi düzenleyebilir ya da yeni bir dosya olarak ödevi yükleyebilirler.

6. Notlar 




Aşağıdakilerden hangisi/hangileri okul hesabıyla açılan Microsoft Teams hesabın da bulunan ekip türleridir?