Advertisement

Responsive Advertisement

BİSİKLET FARI PROJESİ

 

BİSİKLET FARI PROJESİ

tarihinde yayımlanan Bisiklet Farı Projesi ile 19 yazısı var. Yazar 

Yıllar önce yaptığım fakat paylaşması bir türlü kısmet olmayan bu projeyi paylaşma zamanı geldi sanırım. Devrenin her zamanki gibi açık şeması yoktu :). Vakit buldum çizdim.

Devre şemasından anlaşılacağı üzere CD4017 ve NE555 entegreleri ile polis çakarı + sinyal ışıkları kontrol ediliyor. Trimpotlar yanma hızlarını ayarlıyor.

BİSİKLET FARI DEVRE ŞEMASI

bisiklet-fari-projesi-devre-semasi-proteus-isis

Res dirençlerini boş bıraktım çünkü her led bir değil, ledler parael bağlanarak direnç değeri ve gücü bulunabilir. Ben bu şekilde yaptım. Esasında çok faydalı bir yöntem değildir ama ledler kalitesiz olmadığı sürece kolay kolay sıkıntı çıkacağını sanmıyorum.

Fren düğmesi için, hazır satılan bisiklet korna, sinyal ve fren ışıklı setler vardır. Onlardaki bir parça arka fren sökülüp tele vidalanması suretiyle freni sıktığımızda kontrol edebiliyoruz.

Ben 6V 4Ah akü kullandım, şajını ise akıllı şarj aleti ile yapıyorum

intelligent-battery-charger

Artık kullanılacak akü veya bataryaya göre şarjı seçilebilir.

Gelelim kutu işine. Her ne kadar içime çok sinmese de başka alternatifini bulamamıştım o zamanlar. Video da görünen kutu malzemelerini Karaköyden temin etmiştim bunları ve çizimleri yine areste yapıp klavuz çıktısı ile deldim. Ardından plaket ve ledler oturdu zaten. Led sayısına göre ve istnirse farklı şekillerde yapılabilir.

Son olarak tüm ledler açıkken (tabi sinyal tek tarafa oluyor bu haliyle) 6Vda 0.5A yaklaşık bir akım çekiyor.

Bisiklet Farı Projesine ait pcb, şema Dosya indirme LINK listesi (TXT formatında) link-24092.zip şifre-pass: 320volt.com

Yorum Gönder

0 Yorumlar