Advertisement

Responsive Advertisement

LABORATUVAR GÜÇ KAYNAĞI 0-30V 10A (AYARLI) K7200 YENİ PCB

 İlk paylaşımdan beri yapmak istediğim bir Laboratuvar tipi güç kaynağı devresi 0-30V ayarlanabilir çıkış voltajı gücü 0-8A (10A Pik) fakat fırsat olmadı hazır güç kaynağı da her işimi görüyordu projeyi yapmak için bir zorunluluk gerekmedi.

Ayarlı güç kaynağı 10A gücünde ama 3A, 5A gibi güçler için çıkış transistör sayısı ve şönt direnç değerine göre yapılandırılabilir. Tecrübelerime göre daha yüksek akımlar da alınabilir, hatta çıkış voltajı 0-50V için modifiye edilebilir ama uğraşmak gerekli testler vb. uzun iş şimdilik 0-30V yeterli..

Daha önce paylaşılan “0-30V 10A Güç Kaynağı (LM723 TIP3055)” Güç kaynağı devresini uyguladım. PCB çizimi düzenli ve küçük 91.6 X 72.2mm ve tek katlı.

PCB kartı çinde yaptırdım delik içi kaplama ve atlamalar için çift katlı PCB bastırdım
Devre gerçekten güzel çalışıyor hassas voltaj ayarı iyi, güç transistörleri için TIP3055 yerine elimde bulunan 2SC5200 transistörleri kullandım bulabilirseniz TO218 kılıf TIP3055 kullanın.

Aslında kısıtlı imkânlar ile güç kaynağı devresini uyguladım yinede bana göre yeterli, ilk testler başarıyla yapıldı. Elimde tahminen 250W…300W 2X15VAC voltajı olan toroidal trafo olduğu için testleri onunla yaptım normal sac trafo da kullanılabilir gücü en az 300W veya fazlası olabilir. DC doğrultucu, filtre, röle katını direkt kablolar ile kurdum (devrenin bu kısımları için PCB hazırladım)

0-30V 10A K7200 GÜÇ KAYNAĞI DEVRE ŞEMASI

laboratuvar-guc-kaynagi-0-30v-10a-ayarli-guc-kaynagi-devresi-k7200

Ayarlı güç kaynağı 2 Adet LM723 (UC723) üzerine kurulu normalde LM723 tek başına akım ve gerilim kontrolü yapabiliyor bu tasarımda voltaj ve akım kısmı için ayrı LM723 kullanılmış. AC voltaj stabilizasyonu için LM741 opamp kullanılıyor.

Güç Kaynağı Teknik verileri

0v ila 30V arasında ayarlı çıkış voltajı.

0v ila 10A arasında ayarlı çıkış akımı.

1 V üzerinde ince ayar

LED`li akım sınırlaması göstergesi

Çıkış akımı: 8A. sürekli / 1OA Maks.

Maksimum dalgalanma 0.5mV RMS

2SC5200 çıkış transistörleri için tüm bağlantıları ayrı kablo ile yaptım normalde gerekli değil ama uygun soğutucu yoktu test için bu şekilde kurulum oldu (Çıkış transistörleri için PCB çizimi hazırlandı) transistörleri tek sıra soğutucuya dizip kalın bakır tel ile kollektör beyz uçlarını birleştirip kalın tekli kablolar veya tel kullanabilirsiniz.

0.22 OHM 5W eşitleme dirençlerinin çıkışlarını da birleştirip tek kalın kablo, tel kullanılabilir ben çıkma direnç kullandım bacakları kısaydı ek yapmadım pc güç kaynağından sökrüğüm kabloları kullandım..

GÜÇ KAYNAĞI TEST VİDEOSU

Aşağıda ki videoda güç kaynağının kurulmuş hali kısa devre testleri, yük testleri notlar vb. hızlıca gösterildi video kısa fakat baya detaylı..

0-30V-0-10A-VELLEMAN-K7200-POWER-SUPPLY-NEW-PCB-BOARD

Yazının Devamı

Yorum Gönder

0 Yorumlar